Zarówno centrala VoIP stacjonarna jak i wirtualna ma swoje zalety. To od nas zależy która z nich będzie dla nas korzystniejsza w użytkowaniu. Jeśli chodzi o centralę VoIP stacjonarną to system jest instalowany na dowolnym serwerze lub kupowany razem z nim, centrala ta jest kompatybilna z telefonią stacjonarną VoIP dowolnego operatora a odpowiedzialność za dostępność serwera spoczywa na kupującym. W centrali wirtualnej natomiast system działa na serwerze i w pomieszczeniach operatora który go dostarcza. Centrala jest zintegrowana z usługą telefonii stacjonarnej VoIP, a za bezpieczeństwo, dostępność serwera i usług odpowiada operator.
Jak przedstawiają się koszty centrali telefonicznej stacjonarnej i wirtualnej?
Jeśli zdecydujemy się na wybór centrali stacjonarnej czeka nas jednorazowa opłata za system, której wysokość zależy od liczby użytkowników i funkcji. Dodatkowo płaci się miesięczną, stałą opłatę za wsparcie techniczne. W centrali wirtualnej wygląda to następująco- poza wniesieniem niewielkiej opłaty aktywizacyjnej, dodatkowo płaci się miesięczny abonament, którego wysokość zależy m.in. od liczby użytkowników.